Skip to main content

the most awaited movie...

bila kali terkahir korang tgk wayang? cite ape? bila kali terakhir aku tgk wayang? kalau tak silap aku, kungfu panda. ke movie lain aku pun takleh nak recall sebab last aku tgk wayang sebelum aku bersalin.

sejak ade nia, mmg tak penah jejak lagi la kat wayang nih. which is so not me... aku dgn wan, biasanya, keluar je cite baru, mesti tgk kat wayang punye. tapi terpaksa mengorbankan satu hasrat sejak ade anak ni. beli dvd jela layan kat umah. tp kalau tak sama dgn tgk kat wayang kan?

tapi, harini, bermula tayangan transformers : revenge of the fallen. adeh, menggeletar kaki gatal je nak gi beli tiket. sape yg da tgk tuh, jgn bgtau aku ek. aku jeles ok...

aku dgn wan rasa mcm nak pegi tgk jugak. tp cmne nak handle ek kalo bawak nia? dgn sound effect yang sure akan meletup2 punya, mau menangis nia nanti. sudah nya, kena halau agaknya. hehehe... tapi ade member aku buat, dia tinggal anak kat nursery, then dia dgn husband dia gi tgk wayang. aku nak buat gitu? takde la sampai hatiku nak tinggal anak kt orang lepas tu pegi berpoya- poya.

camne ek?




the trailer... baru tgk trailer da tak tahan nih...




Comments

azyyati anuar said…
trailer mmg gempak...kitorng pun teruja giler nak g tgk..nak p ari jumaat kat jusco perda..huhu...aku pun x pernah g tgk lg wygnyer cam ner..

yg paling best..lagu theme dlm citer ni...LAGI GEMPAK!!!!..sape nyanyi? huhu.. MMNG GEMPAK!!!

wei dik...korng beli je dvd...wat wyg kat umah...MESTI GEMPAK!!!hehe..
Mrs. Simplicity said…
along : jusco perda? ade wayang ke? tak perasan lak aku. jgn cite kt aku bile da tgk tau. saja nak menjeleskan aku..

ye, lagu tu linkin park nyanyi. gaya nye macam ko je yg buat lagu tu ye. poyo jek...

tgk kt umah? adeh... bezaman lagi la agaknye aku leh tgk sbb nak tunggu version dvd yg clear...
Leen Die said…
aku pun rs nak pergi..laki aku dah menyuarakan hasrat utk pergi siap beli baju ngan topi kat petronas..tapi dia beli baju logo jahat katanya mesti ramai ambik logo baik..tp aku ngah pikir dimanakah Rayyan akan ku letakkan..aku nak bg abg ngan kak ipar aku jagalah sbb dorang tarak bb lagik kan..tapi tuelah aku takut rayyan tak mau ngan dorang..klu bawka dia mcm ko ckplah sound system mesti gempak..dahlah Rayyan tue mudah terkejut..huhuhuhu...mcmanalah yerr
~chekuna~ said…
hai yani... sama lah dgn kakna.. last sekali kakna tgk wayang.. masa baru kahwin..lum peknen... lps peknen sampai luqman skrg ni..
tak pernah sekali pun tgk wayang..
kadang2 teringin..tapi luqman nak letak mana..nusery? tak sampai hati..mak ayah perpoya2..anak kat nusery..tak sanggup..so skrg ni lyn dvd je kat umah..he he..
wanie md zain said…
hehehe..alya..wanie pun gatai jer kaki ni nak g tgk cite tu..dah lama tak tgk wayang...tp yg mcm alya fikir la mana nak letak najla ni..walaupun dia dah setahun takut gak nak bw..pekak plak telinga dia nanti..hehehe...
Ryn said…
daku last tgk cite fast furious 4 tu...skrg transformers plak...ada plan nak tgk tp tau lg...ntah2 tgk kat rumah je bei DVD...hahahahaha..
Norsyakiela said…
wallaaaa,kite pon xsbr nak g tgk cite tue nnti...hehehe...
Gieyana said…
owhhh..ko tgh bergedik2 nk p yer..ala, bw jer Nia masuk...abis citer....hehehe
~ tu la, bila dh ada anak nie, x smpai ati nak tinggalkan diaorg especially bila kita nk jalan2..
~ Aku pon nk bw Nureen g tgk ar..mesti dier suka gila ngan keta2 itue..:d
nasz said…
ala, nak tgk jugak. tp dlm keadaan mcm ni, tak larat dah nak duduk lama2 dlm panggung...
izzahazfar said…
zah las citer tengok upin n ipin..siap berdoa tak bersalin on that day..hehehe alhamdulillah seminggu pastu baru bersalin..

hubby dah ajak nak p tengok wayang malam ni..aci tak kalau kita hantar anak kat mak mentua..?hehehe
nizza-abira said…
Sekarang ni memang tgh hebohkan citer ni. Dgr kat hot fm tadi ticket always sold out.

Nizza rasa better beli dvd n tgk kat umah walaupun feel dia tak sehebat bila menonton di wayang ;) Tp apa yg penting nia sentiasa di sisi alya :)
Leen Die said…
tapikan ly better ko beli CD ngan duk umah tgk bersama family sebab sekarang wabak penyakit ngah menular..even pasar malam ke, mall ke jgnlah bawak nia..aku pun ngah pk sebab br terbaca blog elyn pasal H1N1
jue last nengok masa baru beberapa hari pas kawin.. pastue, lem tgk2 lagi.. hehehe.. sama la kita.. dulu zaman bercinta, ari2 pie tgk wayang.. sampai 1week tue, semua movie habis dikhatam... hehehe
Mrs. Simplicity said…
aaaaaarrrghhhhhh aku tetekan. member da pi tgk malam td. dia cakap best movie of the year so far.

bukan takat best dah. best is understatement!

best gile babi!
sangat babi nye best!
transwicked!
transawesome!

ah aku tertekan........
AieZa said…
g la tgk.. hahaha.. aku pn lama dh xtgk wayang.. since Hana lahir laa.. ramai rupanya semacam aku..
mmg kan dh ada anak nih...susah skit nk tgk2 wayang bdua2an ni..ala tgk kt umah jer kan. tp tu la suasana len la kan....x per nnti bw gi la Nia masuk sekali..kekeke..
saveme_zero said…
yani..aku dah penah bw alya tgk upin ipin..ekekek. so far under control. agak2 ngis..ko sumbat la susu.
kakakah...cian kat ko..
tu la...nak kawin..nak ada anak..

ko memang x leh pegi..
klu ko pegi tinggal nia..ko x baik tau wat anak ko cam tu..

ps...saje bakar darah..


ps lagi...org preggy mana leh tertekan kat naik lak darah tinggi..
Jiey^Mien said…
aku pun tak saba nak tgk..
nk beli tiket midnite mlm sabtu nnt..
ian biasanya plg lmbt, kul 10 dah tido.. pagi kul 6 lebih baru bgn..
bleh ah tggl dia ngan bibik.. :P
elani makrai said…
alya, sama la. pas ader ammar nie mmg x dpt jejak cinema. tp at least korng dpt tgk dvd. nurin boley gak tp hubby x bagi bukak sound kuat2. jadi bile tgk dvd bukak sound mcm orang pekak n mengharapkan subtitle jer. mmg x gempak langsung. tue x per lagi masa pantang langsung x bagi nyer dia tgk tv. huhuuu

tp jgn la tgl kn nia kt nurseri. sian kt dia. klu ader parents jg x per lagi. nti korang dok kt cinema pon x tenang. tringat2 kt nia. btulll~
ainal said…
ape brg tngok dvd kat umah wei!
rugi sape x tngok tformer kat wyg,
ainal dh tngok, nk gi tngok lg rasenye ni.. huhu..
tp xyah r bwk baby gi tngok wyg wei, memekak je, geram tul ble denga bdk nangeh tym tngok wyg ari 2! x tng aku nk tngok wyg dbuatnye!
huhu..

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

HFMD dan Young Living Essential Oils

Sebelum tu nak bagitau, semua cerita pasal penggunaan produk Young Living Essential Oils  dalam ni adalah berdasarkan pengalaman sendiri. Andai kata ada EO lain yang even aku tak pernah pakai sekali pun, adalah berdasarkan pengalaman support group team sendiri. No google2, no pinterest2. Yes boleh buat bahan rujukan, as EO works differently secara individu, tapi apa nak di tekankan kita cerita bila kita dah guna sendiri. Baru boleh gebang. Tidak lah hanya untuk berniaga semata. Sebelum decided to be independent distributor pun aku sendiri dah guna sendiri for almost 2 years. Lambat kan buat decision kalau tak, pioneer tu. takpe, rezeki ada dimana-mana. So sekian mukaddimah, nak share pasal rafa yang kena HFMD (hand, foot and mouth disease)  last year and aku managing his HFMD dengan menggunakan YLEO ni. Of course le kan.  Can't recall camne boleh berjangkit, aku rasa kawan sekolah kot. Start sorang kena lepas tu hantar jugak ke sekolah, rafa lah yang dapat. Huuu sedih!