Skip to main content

nia dah 9 bulan..

tak nak cite pasal perkembangan nia, nak cerita apa yg aku suka pasal nia...
  • aku suka bila dia kejutkan aku subuh. selalunya pukul 6.30 nia da bangun, so dia akan memanjat atas muka or badan aku nak aku melayan dia.
  • aku suka nia diwaktu pagi. sebab mood yang paling ok adalah waktu pagi. nia akan bercakap bahasa nye dan pusing satu rumah
  • aku suka bila time nak pakai kan pampers dan baju dia. mesti 'berperang' nak pakaikan semua tuh. sebab nia da tak suka nak dibaringkan. mesti nak duduk or merangkak. tak terkejar
  • aku suka bila dia tunggu aku depan pintu bilik air sambil mengetuk- ngetuk waktu aku tgh mandi. pagi dia tak menangis, hanya bercakap2.
  • aku suka bila time amik dia kat nursery, mmg tak sabar2 rasa nye walaupun seharian penat di pejabat. mesti cikgu2 nya akan memberi laporan ape yg nia da buat seharian.
  • aku suka bila balik rumah, nia sangat happy dapat jumpa mama & papanya. mesti dia menjerit2 dan mengejar2 kami
  • aku suka bila time bagi nia makan terutamanya kalau habis 1 dish. rasa puas. walaupun kadang2 nia buat perangai, tapi aku tetap suka.
  • aku suka bila tgk nia tgk tv, mesti dia berbunyi dengan bahasa dia sambil terjerit- jerit tanda suka
  • aku suka bila nia bekejar mendapatkan aku dimana sahaja dengan laju nya.
  • aku suka bila dgr nia menangis sambil sebut mama..mama...
  • aku suka bila tgk nia tidur. rasa tak bole tidur kalau tgk dia tidur.

sebelum ke sekolah. da siap! mama suka sgt amik gmbr nia, meh nia nak posing skit...

time ni, nia tak mandi lagi. tapi dah diangkut ke mcD

happy face!

oh, tetibe rindu pulak kat rania...

Comments

bestnya dgr ko citer psl nia nih....aku tingin mrasai cm ni gk...huhu...geram aku tgk nia...peluk cium aku utk nia ye..
fazilzura said…
hehehe comel nye muke nia masa ngadap burger tu ..
cm sakan dia nak terjah burger tu ..
so cute..

yani nnt kasi aura skit, zr nk bby gurl plak leps ni
Leen Die said…
ko tue dah mandi ke belum..nai takper..hahahaha..pandainya nia posing..
Ezzah said…
amboiiiii..menantu sy tuh berposing tongkat dagu lgggg...heheheheh...ehh...bila nk ketemukan anak2 kita niihhh?? :P
Gieyana said…
wei..Nia siap ketuk2 pintu bilik air bila ko mandi yer...Nureen plak suh aku buka pintu n nak tgk aku mandi..hahaha
~ Then dier kata x mayu..x mayu..heee
Ummi Nuhlan said…
syok la tgk nia...tomeiiii gitew..
geram auntie taw..
Jiey^Mien said…
Ian kata, dia suka nia seadanya.. :P
~chekuna~ said…
kan...kita sentiasa rindu syg kat anak... kakna pun rindu luqman masa kecik2 dulu.. ingat cara dia minta susu..masa dia tak boleh ckp lagi.. buat isyarat.. rugi tak rakam dulu...
Nia sama la ngn Iman. Di awal pagi memang TIP TOP MOOD dia.. dia akan kejutkan kita, dia akan main sendiri jerr.. Relax n Cool.. xngada2.. Jue pun suka time tuee.. nak gie keje pun syok tengok dia..
shah-ila-ain said…
comel sungguh anak dare mu alya...mel rase kalau dgn ain sure nmpk alya lagi besar dr ain...

samelahh ain pun bagun awal pagi tak merase ibu dia nak bagun tdo lewat2...hehe..
r|nA @ ja|j|na said…
very the cute lah nia nie..sejuk hati tgk senyuman budak2 kecik ni kan..hope baby auntie nnti pon cute cam nia gak kan, hikhik..
Ryn said…
Cute nia posing tongkat dagu...bikin cair mak2 ank bujang semalaya...hahahah..
azyyati anuar said…
amboi nia...excitednyer...siap posed lagi...

tp nia..kene mandi dulu sblum b'fast..jgn ikut cam mama nia...hehe...

rindu aa kat nia..ntah biler nak jumper...
Haru said…
waaa lame giler xleh on9..nia mkin comel ek..waa cute gitu..akak lak bile nak tnjuk gmbar perut akak yg dah besar tu?hehehe

p/s: kelmarin pnjam laptop amal pastu jumpa video nia..bez giler..nia tgh men laptop pastu gigit2 lak..hahaha..tp nak masuk dlm mp4 xleh :(
nasz said…
NI YG BUAT NAS PON RINDU KAT INSHE NIH!!!
dah besar anakmu itew..
aku tumpang hepi dgn perkembangan nia
amal_fc1303 said…
posing abeh nia nyer. siap sikat rambut lgi tu..
Mrs. Simplicity said…
zura: aku doa utk ko ye. ko pun jgn putus asa ok. bila la nia nak jumpe aunty zura yg happening ni ye? :)

zura : muka excited sebab nak makan kan.

zura, aku hembus kat ko insyaAllah rezeki ko dapat gugurl lak pasni. ko pun hembus kt aku gak ek. heheh..

leen : ko suka pecah rahsia. dah anak tak mandi, mak nye apetah lg. hahaha.. tp kami maintain wangi tau.

ezzah : insyaAllah 1 day nia bole jumpe danish dgn dania.

menantu? malu nia. heheh..

gie : part censored tu malas sebut. tp kadang gitu la. kena ade depan mata even tgh mandi pun. hahah...

imah : geram jugak kat aunty! heheh..

jiey : nia kata, tq sebab accept me the way i am. heheh..
Mrs. Simplicity said…
kak na : insyaAllah lepas ni rezeki kak na dpt baby lg ye. alya doakan. rindu time diorg baby kan?

jue : kalau anak mood ok, nak lepas kat org pun senang hati kan? kalau dah nangis je, kite plak tak tenang kt ofis. tp mood time pg mmg terbaik la..

mel : yeke nia nmpk besar dr ain ek? btw, tu la, dulu da kawen, xleh bgn lmbt, skang da ade anak lagi la awal kena bangun. hehe..

rina : nia said - aunty pun kena banyak senyum so baby dlm perut pun senyum je. :D

ryn : muka cute kena seiring dgn perangai nye la pulak kan. amboi, garang lak statement aku ni. nak bg anak dara laku kan. hahah...

along : aku tak ajar pun pose gitu. dia yg sendiri buat. eleh, nia tak mandi pagi sm la mcm maklong nia. hahaha

haru : wah, lama gile ko tak terjah blog akak. mengharu birukan kt sini. tak besar lg la perut akak. makin kurus ade la.

p/s : da tgk ek video tu. ko takleh tgk kat blog akak ni ke?

nasz : tu la, takleh tgk muka skit, mesti rindu. heheh..

tinie : tq tinie!

ina : weh, mesti la disikat rambutnye tu, takkan nak bia je kot. ko ni pun..

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber