Skip to main content

ramai dtg visit adel hari sabtu

malam, bila budak dah tido, baru dpt blogging dgn aman nye. kalau kat ofis rasa terkejar- kejar je. bila dah terkejar, typo pun berjuta.

sabtu lepas, rumah comel kami telah didatangi dengan ramai orang.seriously aku tak expect pun ramai yang dtg. mengikut kiraan aku tolak dengan shasha dan mama dia yang tak dapat dtg sebab masalah teknikal, rasa mungkin byk lebih apa yg aku masak. 

tapi, bila loceng rumah ditekan, aku dapati segerombolan yg dtg. actually 3 family je. tp terasa ramai dan sgt meriah. aunty nome, aunty aieza & aunty ryn yg dtg visit adel. diorg dah berhajat lama nak visit adel since adel dlm perut lg. sebab aku deliver kat perak, ni baru ada kesempatan. terasa sgtlah meriah dan sempit rumah harap korang selesa la ye & tq so much for visiting. next time dtg lagi ye. :)

sampai je dah lunch time, aku invite diorg makan dulu sementara dish tgh panas. dalam hati cakap cukup ke tak ek. sikit sama sikit la ye korg. :)

nome yang yg sgt sporting. pantang nmpk camera. :)

kata hardcore blogger, snap apa saja. ye tak mummy hana? 

ryn yang sampai- sampai terus makan.makan utk 2 org ye tak? ryn is expecting. dah 8 minggu.. kids were busy playing around.

sessi suai kenal dgn adel. leesya jelous nmpknya tgk ayah dia pegang adel. ops, kat belakang tu bibik nome tolong cucikan pinggan. ish susah- susah je bibik ko ni tau me ;)

lagi sorg jeles mummy dia pegang adel cik hana
adam, satu- satu nya kumbang didalam semua bunga.

kaum bapak yang handle anak- anak..

mak-mak buat persidangan meja bulat sementara bibik nome dgn mak aieza jadi pemerhati. aieza, ko sampai naik tgn tu. ape cite hot weh?

last but not least, sebelum balik, amik gmbr sama- sama. dgn blogging aku kenal diorg. the greatness of blogging kan?

adel dapat gown dari aunty aieza, bodysuit dari aunty nome, romper and knitted hat by auty ryn. ko kait sendiri ryn, mmg tabik spring aku kat ko!

ada org sudah berkenan dgn topi itu lah...

tadaa.. pandai pulak dia pakai sendiri tuh.

nia seronok sgt sebab ramai kawan.ada gang main. sampai kepenatan dia. lepas semua balik, terus dia tido.

kan dah banyak kali aku tanya korang, resit dah amik ke belum? ade jugak yang tertinggal resit dalam present adel ni. sape punya resit ni sila angkat tangan? hehehe.. buat- buat tak nampak je la harga tu tapi sangat lah terharu

again, thanks so much to 
for visiting and thank you for the presents too. we had a blast saturday. harap korang pun mcm tu gak ye :)

Comments

Gieyana said…
kalau dekat sure aku dh terjah dh umah hang..hehehe..mmg meriahnya...:)
Mrs. Simplicity said…
gie : bukan ko je terjah umah aku, aku pun nak jumpa nurren. harus lah terjah umah ko gak. :D
Nurshahfamily said…
ye la.. kalau dekat nurshahfamily pun nak join tau huhuhuh...
Mrs. Simplicity said…
nur : cam biasa, kalau dtg sini roger2 alya ok! ada rezeki mesti bole jumpa :)
eiNa said…
wahh meriahnye... sure nia suke gile kawan2 ramai.
Mrs. Simplicity said…
eina : nia kalau ramai org lmbt sikit nak warm up. tp dah lama2 dia pun seronok. time semua nak balik muak macam sedih je. huhu..
mamashasha said…
Kemeriahan dirasai.sorry sgt alya masalah teknikal
Yang tidak disangka..kalau tak sure gamat dpt
Jumpa aieza,ryn and nome. Takde jodoh aku jumpa
Adel lagi..ya allah byk nye ko masak lagi buat
Aku rasa bersalah..

Leesya n hana jeles ye bila ayah & mummy dokong
Adel? Cemana tu me and aieza sila jwb?

Kalau shasha harus meraung tu!! Sgt jeles.

Best2 hadiah2 tu leh adel pakai raya nanti.
amal_fc1303 said…
oooo. nie yang pagi2 kol mak tu. kata nye nak buat kueh teow ratna yer? buat ker? jadi ker? hehehehehe. ramai nye la kawan blogger ko dah jumap yer. dok area kl sng la nak jumpa nyer.

weyh asal ina tngok gamba2 ko nie nmpk besar jer. cntik pulak tu. dah pakai dslr dh ker? hehehehehhe...
Mrs. Simplicity said…
bed : of course meriah bed! kahhh.. cam hape je kan? kalau ko ade lagi havoc gamaknye. tak de la masak banyak bed, biasa2 je. jgn rasa bersalah lak. tmpt ko dah diganti dgn mak aieza dgn bibik nome. :)

tu la, jeles dak2 ni bila mak2 dukung adel. shasha tu esti react yg sama kan? dah jiwa sensitif mcm mama nye, hehe..

aiseh bed, mcm bole baca je kepala aku ni, pakai time raya. baju tido time raya gak :D

banyak lagi masa kita leh jumpa bed :)
Mrs. Simplicity said…
ina : ye la weh, dah la 1st time nak masak cantonese k.teow nih. aritu nmpk mak masak mcm best tu yg tanya resepi. nasib la bahan cukup. nmpk mcm jadi je. kena la tanya org yg makan, takkan aku nak jawab kot. hahah..

ha, sng skit nmpk segala detail kt gmbr tu. mane ade dslr nye. size gmbr ni Xtra large. nanti aku ajar ko kt setting dia. lg sng skang.
Elyn Sani said…
aku gak tak tgk adel lai ek!! meh add umah ko.... hahah dan2 tu gak mntk ekekkek
Mrs. Simplicity said…
elyn : wah ko. ko dtg equine2 calling2 je aku beb!
lamkasorous said…
next time, weekend kau xyah kuar umah la, dok dpn umah bukak kauter tiket tengok adel, laku wei... hahhaahhah
Unknown said…
wah wah...makin laku adel sekrang ni yer...ekekekek..

tetamu tu satu rahmat alyya...so baguslah rumah alyya ramai tetamu...sambil2 leh asah skill masak gitu...kalau tak jgn haraplah nak masak special2 kan...
aikk..? udah sampai..? xajak pun tau.. jue dr aritu nk dtg, xdpt dtg.. huhuhu..!!~
Iryani Noor said…
wahhh meriah nyer rumahhh...
sonok kn biler member2 dtg rumah kn..
plus ngan anak2 lagi..
mmg riuh rendah la.. hehhehe...

btw cantik la topi kait hijau tu..
mmg kena dgn nia
Mag said…
comel sangat nia pakai cap tu..haha..kecik2 dah pandai bergaya
AieZa said…
oit.. resit tertinggal la.. xsengaja.. aku rasa dh bubuh lain2 plastik tuh.. aisehhh sorry la yerrr..

gown tu aku yg bg.. nih tgk laju2 nih.. sat g tgk blk pelan2 cmner..
Ryn said…
oooo resit ko eh aiza...kahhhhhhhhhh...ada jugak yg tertinggal...kire redha je laa eh...

ko nyer kuew tiaw (betol ke eja?), sedapppp...laju je aku mkn dan mkn dan mkn...kire sukses laa tuh...

muat nia ngn topi tu? dok bajet kepala adel je...tkper nnt aunty wat satu utk nia yee...

akhirnya dapat jugak jumpa adel setelah sekian lama tggu timing memasing free...hehehe...
nome said…
kahhhhhhhhhh....clear giler textur gambar ko ni alya....ala2 dslr la pulok...ekeke...

sonok! meriah! tu yg aku bleh gambarkan....cantonese kue tiow ko mmg mantop! bikin gegar tekak aku dan kwn2...aku soker umah ko..simple tp chomel! bibik aku willing nak basuhkan pinggan...dia puji tau kwn2 aku semua termasuk ko alya, ryn & aize..semuanyer baik2...kalau dia jumpa yg lelain, sure dia sonok...dia x kesah pun basuh pinggan ko sbb layanan ko very tip top! lagi2 ko ni penyokong kuat shahir...lagilah bibik aku soker...kahhhhhhhhhh

aku x bg gown la...hat tu aieza bagi..x sangka tertinggal resit, walhal sblm balik...ko ada pesan jgn tinggal tanda harga..last2 betul...kahhhhhhhhhh...sila abaikan resit itew...aku bg rompers bunga2 tuh...aku cari utk nia sekali, but no size...sori nia...akan ada for your besday nnt yer...auntie promise...insyAllah...
Anonymous said…
WAHHHH .. adakahhh ???.. x yah le aku abis kan ayat ini ..


beso tui gambo2 ko beb .. cute nye nia ... aritu nmpak adel cm gebus, ni cm susut skit .. cz demam aritu kut kan ..
Anonymous said…
WAHHHH .. adakahhh ???.. x yah le aku abis kan ayat ini ..


beso tui gambo2 ko beb .. cute nye nia ... aritu nmpak adel cm gebus, ni cm susut skit .. cz demam aritu kut kan ..
Ummi Nuhlan said…
wooweeeeeeeeee..bestnya dok dekat2 ngan kawan2 disana..
cheq gak jauh disini..hanya memerhati dari jauh....
ryn...ko leh pakai lagi jeans..aku xdan xleh pakai..huhu
Ryn said…
imah : boleh je pkai tp ala2 sendat dah tuh..button pun on off..hahahahaha..
OneSimpleMother said…
waaah.. meriahnya. perjumpaan blogger la ni ye. comeynya topi adel. ni yg kepingin anak pompuan lak ni... :)
amal_fc1303 said…
terlebih bsr la gmbr nyer. terlebih2 drpd border nyer. tu la pasal nmpk sume dlm gmbr tu.

nmpk mcm menjadi je ko nye kueh teow tu. nnt kitorg dh umah ko leh la wat kan yer. nak rasa air tngn ko masak kueh teow ratna pulak.
Mrs. Simplicity said…
lamkasorous : merepek la ko!

ibu damia : part masak2 tu mmg la betul. hehehe.. siap ade 1 minggu tu beli barang dapur wan tanya sape nak dtg umah, padahal takde sape pun. saja nak masak sendiri. heheh..

jue : tu la jue, bila nak jumpe ni ye? nanti mesti jumpe nye la kan? :)

iryani : budak2 seronok, mak2 lagi la seronok. banyak benda bole catch up. act hat tu tuk adel, tp kakak dia lagi excited nak pakai. hehe..

farah : dah bole coordinate nak pakai kat mana :)
Mrs. Simplicity said…
aieza : bukan aku yg jumpe tau. nia yg jumpa. kalau tak, mmg aku tak tau la. oo ko bagi eh, aku edit sat gi. terbelek pulak resit tuh. takpe kan. :D thanks la weh

ryn : tu la dia, aku buat2 tak nmpk je la ek. hahaha..

tu la, nmpk ko berselera je. lepas satu satu. tgh berselera kan?

tu la dia, patut tuk adel, mmg kecik. tp stretchable kan. dia pun apa lagi, sedaya upaya nak pakai gak. tu yg kembang tuh. adel tgk je. huhu..

tu la, time ni kebetula semua free. thanks la kat korang sudi dropped by.

nome : syok plak buat size X-large ni. nampak segala. :D

tu la me, thanks kat korang gak sudi meriah kan rumah comel aku tu. mmg gamat & meriah. aku suka bibik ko me. bibik ko mesti sayang ko sebab ko treat dia as family. tgk bibik ko pun jenis tak take for granted, aku suka tuh. yg penting, aku dan bibik ko serasi. shahir ganteng!

tak pe me, adel dah dpt tu pun aku dah happy. thanks me. resit tu nia yg jumpa dalam plastic bag itu. kaahhhh..
Mrs. Simplicity said…
fazilzura : wah, ADAKAH? APEKAH beb?

dah jumpe function baru bole xtra large kan gmbr. lepas ni gmbr2 aku bersaiz ni la pulak. best pulak. heheh... eh adel tak demam la. dia just flu je.

imah : tu la imah, ko northern region. kitorg central region. eceh. ryn tu sementara bole pakai, baik pakai. nanti lama kena tinggalkan jeans tuh :)

ryn : button on off? biasa aku buat tuh. hahaha..

kak mas : diorg ber-3 ni mmg dah best fren. kebetulan pun masing2 ade blog. wah teringin dah? tak lama la tu luqman dpt adik. amin... :)

ina : ala, janji nmpk semua. border tu tak nmpk pun takpe. mende ko ni k.teow ratna2 ni? ingat nama org ke ratna? ladna la. ko nak aku masak? dtg umah aku dulu. kalau aku balik perak, aku tak mau masak. aku nak makan je. hehehe..
amal_fc1303 said…
hahaha...silap la pulak yer.. ha la nnt kitorg dtg umah ko , ko wat la kueh teow ladna tu...
Mrs. Simplicity said…
ina : bole2 tp ayah tak makan kan? ayah lg suka mee kari aku. hahahaha... perasan je aku
AieZa said…
wow mi kari.. apsal xbuat haritu??? kahhhhhhhhhhh.. my fav too..
mamashasha said…
aku baru pasan picas ko besar ehh since pandai strike ni! hehe...

ko mesti rasa mcm best je ade bibik kan since bekerjasama dgn bibik nome ari tu....

aku baru tau ko masak kuey tiaw kungfu pas tgk entry aieza mlm tadi..sgt2 menjadi kesukaan aku tu...

faveret ko jugak eh?? kalau ye...another persamaan alya....
Mrs. Simplicity said…
aieza : ater udah dtg mengejut. kalau tak mengejut,bole aku masak hat tu. lgpun santan takde, tauge habis. yg paling penting, mee tarak! muahahaha.. next time ok.

bed : ha'ah bed. saja buat size xtra large. best skit tgk. aku ni kan rabun. heheh..tu la bed, aku nak mintak bibik anta adik beradik dia jadi maid aku nanti. tp tunggu aku ada rumah sendiri + anak 3 la kan.

bed, ko suka? yup, satu lagi persamaan kita :D

p/s : 1st time buat tu. :D
amal_fc1303 said…
hahahahaha. pasan la ko. ko wat best ayah makan la pe la ko nie... abeh nnt dtg umah ko wat mee kari ke kueh teow ladna..

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber