Skip to main content

weekend plan - unsuccessful!

weekend plan yang dirancang dengan begitu rapi tidak berjaya dilaksanakan sepenuh nya. kami hanya duduk bergolek- golek dirumah sahaja. sesekali dapat buat macam ni terasa sangat santai dan tak terikat dengan apa- apa. 

perancangan nak tgk prince of persia malam tadi setelah booking online kat GSC Alamanda tak dapat diteruskan. sebab kami didatangi tetamu. takpe, next time bole tgk. lagi pun adik aku dah download cite tu. tgk DVD je kot. tambah pulak adel belum 100% recover. tapi ade kurang. alhamdulillah.

pagi tadi bila online, dapat tau yang adik Alanna Qish dah pergi meninggalkan dunia setelah lama berjuang. aku juga salah seorang yang mengikuti kisah adik Alanna melalui blog dia dan rakan lain yang sering melawat dia. Semoga bidadari syurga ini tenang disana. Al-fatihah..

rocking weekend spending times with them...

satu misi mustahil yang berjaya aku buat ialah menggosok 8 helai baju kerja yang mana tak pernah aku buat sebelum ni. abis gi keje tak iron baju ke? aku akan cari baju yang jenis tak yah iron, kalau dah habis stok gak, baru la aku iron pagi sebelum gi kerja. mmg agak kelam kabut la. tapi tak pernah insaf. harini berjaya aku gosok baju untuk stok seminggu & minggu depan.

Comments

mamashasha said…
alya, aku dah komen tadi sekali error da....puas komen panjang2 wei....eiiiiii

tahiah sebab berjaya gosok baju tuk stock 2 minggu...aku tak mungkin dpt buat...very last minute!sometimes penat je gosok awal2 bila pagi tak berkenan pulak..iron yg lain....hehe

aku rasa saat paling berharga ialah dpt spend time with anak2 & suami lah...bukan senang tau dpt bergolek2 anak banak tu....

sebenarnye aku tny kat entry sebelum ni apa jd ngan weekend plan ko...berjaya tak? heheee dh terjawab pun kat entry ni...

aku ucapkan takziah buat keluarga arwah, aku tak tau ap citernye jap lagi nk p baca...semoga rohnya tenang disana....
mamashasha said…
wei....tadi error penat je aku type 2 kali ade rupanya ye.....kahhhhhh 3x komen tu!
Mrs. Simplicity said…
bed : 2 komen sebelum ni ayat nye berbeza tp maksud nye sama.hahahah.. sabo je la. kalau kua error tu kan, mean akan kua komen ko tuh tau. aku penah je kena. bila dah tau aku tak la type balik komen tu.

aku dah agak ko ni lebih kurang aku. hehehe... part iron baju tu la last thing nak buat. dah iron baju kena la cari tudung yg match pulak. tu la pompuan kan.

aku baca dari entry member aku tu yg aku ikut kisah dia.
Mag said…
golek2 kat umah memang terbaik..huhuhu..tapi bagi i yang hari2 golek2 kat rumah ni memang takde beze
Mrs. Simplicity said…
farah : hahahah.. tak leh nak komen apa la kalau gitu. ;)
ieda said…
salam perkenalan..selamat bercuti..tahniah sb berjaya iron baju utk 1 week...akak pun tak penah buat..hihi
mamashasha said…
Alya, susunan and ayat beza maksud sama!!
Ya learn from experience ni pas ni kalau kuar
Mcm tu sila abaikan..komen akan keluar jgk..

Tudung 1 hal, ikut majlis gak..kalau kene
Jumpa corporate client harusla tukar executive
Attire kan..kalau mcm lasak sikit aku bedal
Jeans je.
Nur said…
lorh~ plan weekend xjadi ke kak?
xpe la kan ..bole postpone ke minggu depan~ ..

tapi spend time dgn anak anak mesti lagi best kan...?
Mrs. Simplicity said…
ieda : salam kenal kembali kak :)tq2, wah ramai yg seperangai dgn sy ye. hehhehe.. kira big achievement ni. ;)

bed : hahaha tu la pasal. kadang bila bercasual time tu la tiba2 ade appointment, ye tak?

bihah : hujung minggu dpn balik kedah lak kenduri kawen adik ipar akak

ye2, itu lg best :)
ainal said…
jgn plan minggu dpn x jad gak sudaa..
Mrs. Simplicity said…
ainal : tak logik la tak jadi. cuma kena tunda dari balik ari rabu jd ari kamis
eiNa said…
duk umah pun enjoy kan.. :)
ainal said…
ko jgn, bkn nye tentu, pngalaman kenduri kawin abg azrul mungkin berulang.. huhu..

hrp2 pe yg di plan 2 jad..
Unknown said…
memang patut dibanggakan alyya..ayu ni nasib baik ader maid...kalau tak part paling malas..iron baju lah...

teringat sebelum maid yg ni datang...1 bulan lebih gak tak der maid..so baju2 semua hantar dobi iron...sekali iron utk stok sebulan punya....ingat lagi masa tu sehelai baju 70 SEN - rm 1...

spend masa ngan anak2 memang best..tapi memang panas punggung lah kalau tak dapat keluar..mesti keluar gak walaupun sekejep..
Nissa Azmir said…
terbaik lah dapat golek2 kannn
Iryani Noor said…
heheh time cuti2 nih mmg best golek2 kt umah... layan DVD perghh mmg best.. nak2 kalu ada popcorn.. ahahha mmg misi menggemok kn badan betul...

al-fatihah untuk alanna..
sedih sgt baca kisah die...
moga mak & ayah die tabah menghadapinya..
semoga rohnya tenang di sana..
Ryn said…
even ape yg di plan tak berjaya...tp ada misi lain yg berjaya...gosok baju utk 1 week...hehehehe...

aku pun mcm ko gak alya...pagi2 br pikir nak pkai ape dan kalo boleh cari baju yg tkyh gosok...even kelam kabut, tp dah biasa kan alya...

al-fatihah utk adik alanna qish..aku jugak silent reader blog itu..
Ztee_Azwanis said…
hai. oh duk rmh je ke sabtu ahad? tp mmg elok centu, sian adel tk baik2 lagi..


awak, cuba amek mase g masjid india. saya dh berjaya mmujuk en suami pergi sana. walah! murah gila. rm5 satu, rm7 satu, rm 8 satu... tk tipu oke. hehe, nti blh puas2 melaram.


likha mmg la supe mama dia.. hehe potostet. tet tet..!


alya, awk kerja mne.
MUMMYAR said…
hahha..alya pn malas gosok baju ye....akak pn sama la...ingt masa akak fly..selalunya uniform kalau x antar dobi akak akan gosok bahagian lengan nya aje utk nmpk ada garisan...hahah..so owg akan ingt baju tu bergosok....yg lain x payah coz mmg x nmpak kedut pun....lawak bila ingt...punya la malas.....hihi
Mrs. Simplicity said…
eina : yup. sgt best!

ainal : tu cousin, ni adik beradik. cmne2 pun kena bagi jadi la weh. insyaAllah..

ibu damia : sama kes mcm mak ayah alya ni. sehelai baju kat perak RM1. diorg yg mmg hari2 pakai baju kena iron tu yg hantar dobi. macam alya ada option cari baju yg kain tak renyuk. hehehe..

sesekali mmg best, kalau selalu buat mmg tak senang duduk la dibuat nye:)

nissa : sangat terbaek!

iryani : wah, lepas ni nak layan dvd kena la cari popcorn, baru la feel rasa macam wayang kan? gelap kan lampu. mmg sebijik. hehhe..

al-fatihah. mmg diorg parents yg kuat kan?

ryn : hahah... tu la rynh, tak penah serik. masih nak buat gak. ko pun sama macam aku gak rupenye ye.

al-fatihah...

zteesyahmi : baca latest entry ni. mmg tak percaya la tp u dah beli, kenala percaya. material pun sama eh? ish, kena amik leave nih ;)

alya keje kat seri kembangan. office dkt dgn the mines

mummyar : hahaha.. kak, teringat masa sekolah pakai baju kurung tu. tang kain gosok bahagian yg nmpk je. parah punye malas. sama la kita ye :)

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber