Skip to main content

Azy & Daing - Wedding Day!

selesai hari nikah, esok hari yg dinanti iaitu hari kenduri. aku bangun awal pg, tak bape awal la tu pun kena kejut. aternye, ngantuk sgt sampai bancuh susu adel tak letak susu tu kan. pg tu ada majlis khatam Quran dulu. bangun pagi, terus siap2 kan niadel. aku pun siap terus sebab kang tak dan nak tukar baju semua. 

haritu mmg agak havoc la gak. sebab nak menyambut tetamu semua kan. nak make sure semuanya ok. dari segi makanan, layanan dan buah tangan nya. sampai satu tahap, kaki tak leh nak pijak sebab tapak kaki tersangat sakit dek terlalu lama berdiri. baru nak duduk, org dah mai lagi. keluar masuk rumah bawak tetamu jumpa pengantin. 

pendek kata, macam aku la paling poyo haritu. kahhhhhhh... ok, moh aku tunjuk gambar sambil bercerita :)

majlis khatam Quran sedang berlangsung. masa aku pegang hp akak aku, laki dia call nak tanya baju sanding dia, aku cakap "along tgh khatam Quran". laki dia jawab ape, "aik? dah kawen bar nak khatam Quran?" apekehey?? pandai bergurau senda abang ipar aku ni..

sementara itu, di luar, gang catering dan cendol pun sampai. diorg siap2 setting meja sebab kitorg buat style makan berhidang.

masa tgh khatam Quran, cik kak kita ni tak mau berganjak dari pelamin.

pengantin bangun, dia pegi duduk kat tempat pengantin pulak.

akak aku pakai jubah yg mak aku beli kat Mekah.

antara yg terawal sampai, my in law.

DJ yg dibayar RM200 tapi asyik tido dgn isap rokok je aku tgk..

antara tetamu yg dah mula sampai.

yg menjaga niadel haritu. ketat je muka adel. ke muka papa yg ketat? :p

meja pengantin yg dah ready dgn makanan. niat dihati nak cilok selauk 2 kat meja pengantin, tp satu hape pun tak dpt. huhu... ayam goreng utk tetamu pun habis catering tu cakap. tak cukup utk tetamu yg sampai lewat petang dgn malam.

agak- agak dah boring dok luar, niadel landing kat katil pengantin lak. sukahati je budak2 ni.

plan asal pengantin sampai kul 1, tp utk memudahkan pihak pengantin lelaki yg nak balik johor terus lepas tu, diorg request buat lepas solat Zohor. so dalam kul 2, pengantin sampai. haaa nak berkenalan dgn pengapit tu, masih single and available lagi ye. :D

pengantin diarak masuk..

happy nye deme ye. :)

our besties!!! all the way from Kajang. thanks guys! akak aku terharu sgt u guys can make it :D

lupa nak tunjuk. ni la hantaran dari pihak perempuan kepada pihak lelaki. hantaran courtesy of kedai hantaran kat ipoh. hehehe...

close up skit akak aku ni. 1st time ber contact lens. 1st time ber make up. sure telopong daing tgk muka cun bini dia kan? kahhhhhhhhhhh... ni tgh makan beradap. 

haish, mmg kecoh. sampai atas pelamin membawak kecohnya. hehehe... 

man, wan and cahaya, thanks for coming! cahaya mmg cool habis. rileks je dia :) wah norman, u tau lak theme pengantin eh? :p

ok adik- adik... lepas ni takleh panggil miss azy ye. kena panggil mrs azy la pulak! hehehe.. ni part of students akak aku dgn laki dia yg datang. mmg kecoh sampai tebakor spotlight pelamin!!

1 lg sebelum balik. ish, burok nau muka aku. alhamdulillah cuaca pun menyebelahi kami hari tu. panas sampai ke petang..

last but not least, bila semua dah settle, baru lah family photo nye turn lak...

lagi sekali dgn mak ayah lak..

ipar dan biras! time ni niadel dah tido..

last but not least, kitorg mintak abg ipar kitorg beredar sebab nak bergambar dgn akak kitorg. hehehe... hope abg daing tak terkejut dgn kami yg loud ni. walaupun kami bising, tp kami baik. tak caya, tanya laki i! :p

Comments

OneSimpleMother said…
tak lama lagi niadel dapat sepupu la ye... hehehe.. gambar last tu memang cantik dan mesra.. :)
wanie md zain said…
tahniah pada kak long alyya..selamat pengantin baru...
Iela Fazielah said…
alya.. cantiknyer kakak kamu..... warna tema yg cantik dan ceria.. juga.. akak suka betul dgn palamin dia.... kelass u!!!! happy wedding day to ur sista.. moga dipanjangkan jodoh hingga akhir hayat
Chik Na said…
suka sangat pelamin tu n warna tema.. very cunnnn..

anyway selamat pengantin baru buat along Alya..
Ayu Zarina said…
1. pelamin sgt cantik
2 apesal nampak cam kakak alyya lagi muda dari alyya ni...ekekke
3. memang happening habis tgk gambar pun dah tau..
4. selamat pengantib baru utk kakak alyya
amal_fc1303 said…
kira dh abeh la cite wedding ko nie yg belah pmpuan?
nome said…
alya, pertama sekali aku minta maaf sbb tak dpt nak dtg kenduri kakak ko aritu..ko dpt tak sms aku? sorry ye beb

overall kenduri kawen kakak ko berjalan dgn lancar...cuaca cantek, pelamin dan decoration meja mkn cantek...dan of coz pengantinnya sudah tentu cantek jelita...abg ipar ko pun ensem orgnya..bagai pinang dibelah dua gitu...
Marlina Mohtar said…
tahniah...bertambah lagi bilangan ahli keluarga kan? seronok rasanya hehe...
eiman's mummy said…
1st time tgk along tak pakai cermin mata,cantik sangat.sblm ni di lindungi oleh cermin matanya...

dik,pelamin teramat la cantik...

on the way pegi cameron,cahaya duk tanya mana nia,mana adel...
tanya mcm la duk main sesama. hehe...

seronok jumpa kawan2 yg lama tak jumpa...ntah bila plak nak jumpa ye..
Affieza said…
Cantik sgt warna baju pengantin ni...pengantin pn nmpk gorgeous...hehe
Iryani Noor said…
awuhh..
kaler pink..
cantik & sgt schweet....

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber