Skip to main content

lost world of tambun trip (throwback)

another throwback. pada bulan may jugak. tah macam mana timbul idea nak ajak diorang pegi tambun ni. owhh ok ingat. asal nye officemate nak berjalan ke sana. then last minute tak jadi pulak. sebab masing2 ada hal. end up aku proceed jugak pegi dengan adik2 aku. boleh balik perak jenguk mak ayah sekali. 

bowling hari tu 1st may kan? so esok nye keje, then malam balik perak. sebab pegi tambun nye 3hb. gigih betul. bila takde plan, memang melepak je. tapi bila banyak plan berturut- turut. macam this coming october lah. tiap2 minggu ada aktiviti sampai november. 

sampai rumah opah atuk pukul 1 pagi. then esok nye nak ke tambun. memang terbaik!

yeah kami nak pi tambun. aku korang tau lah, kalau nak pegi water theme park memang liat sikit. renyah! mujurlah adik aku ikut. so ada lah yang nak tolong uruskan anak3 nanti.

aku beli tiket secara online. way cheaper dari beli kat kaunter terus. ni nak pegi collect tiket. korang boleh check it out tiket kat sini. ke korang memang dah tau and aku je yang baru tau. hehe.. http://www.sunwaylostworldoftambun.com/

nia kalau dah posing teliuk lentok ni memang dia excited sangat lah. dah pakai tiket kat wrist tu then masuk dulu pegi petting zoo. tukar baju siap2 then lepas tu bedebush terus dalam air. ada insiden masa nak masuk entrance. kemain macam2 mak bagi bekal, tapi semua kena letak dalam kereta. nak tegelak betul very the #villagepeople kitorang. hahaha..

 dekat2 je dari 1 tempat ke 1 tempat. 

rafa dia tido sepanjang dalam ni.

 dah nak keluar baru dia bangun.

dalam petting zoo banyak jugak lah binatang2. jauh jugak lah nak round. tapi tak lah luas macam zoo.

 
 ok, dah ready nak masuk dalam air. apekah nia ko posing sesaje kat sini.

paklang ainal diorang dari office terus je datang sini. sabtu dia keje. kesian, buruh kasar lah katakan. kita makan dulu isi perut.

nia dah tak keruan dah. tak saba nak masuk pool. kat sini takde gazebo. kalau ada mmg nak rent. so kena lah simpan semua barang dalam locker.

rafa main kat tebing2 air je lah ye. pun dah gembira.

nia main pasir dgn paklang dia.

adel kena pijak pasir melalak. tu takut2 je nak pijak. stress aku. then macam2 lah diorang main. main slide sana sini. gembira lah deme.

tetibe hujan turun selebat- lebat nye. so aku pun port kat bawah kemah yg ada. tapi ramai je yang tak pedulik. sambung je berendam and main macam2 kat situ. termasuk lah wan, niadel and adik2 aku. mmg kecut lah diorang main semua dalam ni. rafa sempat tido seround dgn aku.

hujan dah berenti diorang main kat amusement park ni pulak. amusement park lah sgt kan. niadel naik roller coaster ni jugak. happy sesangat diorang. aku tgk dari tempat aku tido kan rafa je. diorang je yang sakan main.

lepas satu, satu diorang naik

 lepas tu sambung main pasir balik. adel dah boleh jejak pasir dengan gembira nye.

and of course kak nia enjoy sesangat

dah habis kecut badan, dah lewat petang masuk kat hot spring. ni lah area yang paling aku suka. warm je. 

 rafa pun dok rilex je dalam ni. sebab air suam.

paklang ainal mencuci daki...

orang semua dah naik kami tak naik2 lagi. syok wei mcm jacuzzi.

dah kecut tangan kaki, dah nak senja, marilah balik ke pangkal jalan. adel cam biasa mesti nak beli soft toys. kali ni amik elephant.sampai skang tido dgn elephant. suka dia dgn binatang2 ni. nia, kaki tu kenapa? terkehel ke?

ainal dah berseri muka sebab daki dah hilang. hahahhaahah... masuk kereta korek balik makanan yang mak aku bekalkan. tak sia2 gak lah tinggal kan makan dalam kereta sebab dah balik tu kebuluran semua. sampai rumah dah settle semua food yang dibekalkan.

sampai sekarang lost world of tambun terpahat di ingatan nia. asyik dok 'macam masa kita pegi lost world of tambun kan mama?'  korang dah lupa korang penah pegi disneyland yeh? tu lah pegi jalan kecik2 ingat2 lupa. nanti ada rezeki kita pegi lagi ye

Comments

Iela Fazielah said…
best la kat sini... mcm boleh pergi je... xpernah smapai lg ni...
nad said…
adoi, lawak sgt ko! klu kitorg pun mesti ala2 village people bawak makanan macam2 haha!
apa2pun sgt hepi tgk niadel :)

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber