Skip to main content

test drive proton iriz

camne nak ngeja nye pun aku tak tau. google dulu kot salah spelling tang iriz tu. so, pagi tadi lepas amik nia balik dari tuisyen, ingat kan nak bawak diorang jalan2 kat jusco sebab aku yg amik. wan pegi site kejap. tapi kejap je settle urusan kerja wan, then dia ajak pi test drive iriz. 

nak beli kete ke?

terfikir lah, nak beli kereta yang jimat minyak. sebab distance kerja - rumah jauh kan. then nak kereta kontot so senang nak mencilok. wah gitu! kalau kau atas jalan jem je manjang celah mana kau nak mencilok? nak cari yang jimat minyak lah senang cite. 

niat asal nak beli jazz hybrid tapi tak keluar lagi design baru yang hybrid punya. so, iriz keluar dulu, why not kita tgk. test drive sikit. 

proton iriz datang dalam 1.3 & 1.6. kalau nak jimat minyak 1.3 lah kan. and kebetulan yang sedia utk di test drive 1.3 manual. ok lah, memula wan bawak then aku pulak yang bawak.


takde lah nak review macam paultan tu. sebab bukan nye banyak bawak kereta pun. and tak pernah pun test drive kereta sebelum ni. sebelum2 ni wan je yg test drive. so ok ke? ok. pintu bukak tutup rasa padat, tak rasa kosong. stereng pun smooth. kalau nak beli manual, switching gear dia pun lembut. kira boleh consider lah. aku tolong test drive untuk adik aku yang baru start keje last week, kot berminat nak beli kereta, aku recommend la kereta ni. harga start dari RM42k untuk 1.3. 

then singgah pulak perodua nak test drive perodua axia. tolong survey kan jugak. hehehe.. wan yang test drive. aku x test drive sebab ada pulak dalam tu sales advisor tu ajak niadel mengaler. aku kena lah tunggu. kemain layan dia kat niadel. kekdah mcm nak beli 2 biji kete. :p 

lepas tu pegi honda serdang. nak test drive jazz ada kat bangi. terus cancel. tapi bila bincang2 balik, macam, buat apa lah nak menambah hutang baru kan? baik plan untuk beli second house ke kan. lebih berbaloi. 

tapi.. korang nak beli iriz tu as second or probably third car ke or utk budak2 yang baru keje ke, ok lah boleh consider. interest untuk iriz is 2.54%. sekarang tengah promosi. axia lak 3.5%. for honda jazz interest dia 2.5% 

gambar hiasan. comotnye anak3 aku.

Comments

Nissa Azmir said…
kak aly a=lama x baca mengomel. mlm ni br ada masa nak blogwalking sat.. hehehe
Iela Fazielah said…
wah..test drive... bestnyer..... akak pun suka kete kontot... tp nak 2 pintu je sbb drive sorang2... impian katanyer... tp xmampu ko.... hahaha... tp livina akak sofar jimat minyak...mcm bwk kancil gak harga minyak dia... kiki
Mar Mansor said…
aritu tengok2 je kat mydin..takde test2 drive..kecur je nak beli kete baru..

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber